Kerneopgaven

I klynge G har vi en fælles definition af kerneopgaven;

At udvikle trygge, nysgerrige og livsduelige børn i tæt samarbejde med forældrene.

Herunder har vi besluttet, fem værdier som understøtter kerneopgaven:

MOD, FÆLLESSKAB, FORDYBELSE, VEDHOLDENHED og NYSGGERIGHED.

Under alle værdier er der besluttet en definition af hver værdi, samt adfærdsbeskrivelse/målpunkter til hver værdi. Det er de enkelte institutioner, der beskriver hvilke handlinger det kalder på, ud fra institutionernes forskellige profiler.

Børnehuset Støberigade ligger i den nyere del af Sydhavnen, hvor der fortsat opføres boliger.

Vi er en integreret daginstitution, der tilbyder pladser til de 0-6 årige fordelt på 1 vuggestue afdeling, 2 børnehavegrupper samt udflytter børnehaven, Skovbo, der hver dag kører til Brønshøj, hvor vi har vores eget hus tæt på dejlige grønne områder.

Alle afdelinger samarbejder tæt om den pædagogiske kerneopgave og der er et meget højt og velfungerende arbejdsfællesskab.

Vi er en uddannelsesinstitution, så vi har løbende studerende fra Pædagoguddannelsen, virksomhedspraktikanter samt elever i skolepraktik.

Vi samarbejder med Ressource-teamet, der består af: Tale/høre lærer, psykolog, sundhedsplejerske samt støtte pædagoger

Kontakt oplysninger:

Pædagogisk leder; Karina Petersson, tlf.: 23 74 48 54, mail: be7i@kk.dk

Husets tlf.: 20 53 15 52

Vores overordnede værdigrundlag:

Vi skaber mening for børnene når:

• De mærker, de voksnes engagement
  • De oplever glæde ved at være en del af en gruppe og hjælper hinanden
  • Vi følger børnenes nysgerrighed
  • De får fingrene i det