Indkøring i vuggestuen

Når barnet skal køres ind i vuggestuen, er der forskel på, hvor meget tid den enkelte familie kan bruge på indkøring.

Du skal regne med mindst 14 dage til indkøring af dit barn

Ikke alle børn falder lige hurtigt til. Vi kan ikke stå inde for, at et barn går rundt og er ked af det en hel dag. Derfor kan det godt være at en 14 dages indkøring ikke er tilstrækkeligt for dit barn, men at der er behov for at give barnet kortere dage over en længere periode.

Er det dit første barn?

Så kan det nogle gange være rigtig svært at aflevere, og mange følelser kan komme i spil. Det er vigtigt at få talt om de følelser, da det har stor betydning for barnets dag i vuggestuen. Vi har stor erfaring, med at modtage børn og vi deler gerne ud af vores erfaringer. Sammen kan vi finde en metode, der giver barnet den bedste start på dagen.

Overgang fra hjem til vuggestue.

Dit barn har fået tilbudt en plads i vores vuggestue. Du har evt. været ude og besøge os og
dernæst accepteret pladsen.
Du skal som udgangspunkt regne med, at det tager ca. 14 dage at køre dit barn ind.
Du kontakter os og sammen aftaler vi hvornår og hvad tid dit barn møder ind på 1. dagen.
Dit barn vil få tildelt en kontaktperson der sammen med dig skaber de bedste rammer for barnets start i vuggestuen.
På 1. dagen vil du derfor få en masse informationer om Bærfolket samt en folder om hvordan vi som udgangspunkt kører børn ind. Vi er desuden interesseret i alle de informationer der er vigtige for os at vide vedrørende dit barn.
Det er meget naturligt, at dit barn bliver ked af det under en indkøring. For nogle børn gælder det, at de allerede græder den 1. gang du går, for andre børn kommer gråden nogle dage senere.
Vi vægter tilliden højt og er derfor altid meget åbne om, hvordan dit barn har klaret det mens du har været væk. Dit barn vil aldrig få lov til at græde i lang tid uden at vi kontakter dig - hverken under indkøring eller når dit barn først er kørt ind.
Du vil under indkøring opleve, at dit barn er meget træt når det kommer hjem. Der er en masse nye indtryk, mange børn og ukendte voksne som dit barn skal forholde sig til. En helt ny verden, der er meget anderledes fra det, barnet kender til. Du vil også kunne opleve, for en periode, at dit barn vil være tæt på dig når I er sammen. Det er alt sammen helt naturligt og forståeligt.
Du skal vide, at når du afleverer dit barn er det vigtigt, du er tydelig i din aflevering. Dit barn aflæser dig og jo mere sikker du virker på, at det er det helt rigtige du gør des mere rolig vil dit barn være. Du må altid gerne ringe og skrive en sms og spørge ind til hvordan
dit barn klarer det. Vi har stor forståelse for, at det er svært at aflevere sit barn et helt fremmed sted, som vi jo er når det er dit første barn der starter her hos os.
Vi ønsker dit barn og hele familien VELKOMMEN TIL BÆRFOLKET og glæder os til at lære jer at kende.