Vuggestuen Bærfolket

Vuggestuen er funktionsopdelt med 36 børn og 9 personaler – pædagoger, pædagogmedhjælpere samt pædagogstuderende.

At være funktionsopdelt er en måde at organisere hverdagen på. Hos os organiserer vi hverdagen ved hjælp af vores funktionsopdelte rum: et fællesrum, sprogrum, konstruktionsrum, motorikrum samt vores legeplads.

Derudover organiserer vi dagen ud fra vores årshjul, der tager udgangspunkt i eventyr.

Alle børn har en fast voksen

I tæt samarbejde med dig som forældre lægger vi vægt på, at vuggestuelivet for dit barn skal blive en god og tryg oplevelse fra start til slut.

Dit barn vil få tildelt en kontaktperson i vuggestuen. Det er oftest denne person som kører dit barn ind samt afholder samtaler. Der tilbydes 1 samtale pr. år, mens dit barn går i vuggestuen. Du kan altid bede om en samtale. Hvert halve år udfylder vi en trivselsvurdering på dit barn (rød, gul, grøn). Hvis barnet kommer i gul eller rød, vil vi altid kalde jer forældre til samtale og sammen finde ud af, hvad vi skal samarbejde omkring for at styrke barnet bedst muligt. Dit barn bliver sprogvurderet 1. gang, når barnet er mellem 2,10 og 3,11 år.