Samarbejde med skolen

En gruppe for de kommende skolebørn

I Børnehuset Støberigade vil være med skabe positive forventninger til at gå i skole. Derfor danner vi en gruppe for de ældste børnehavebørn, der snart skal starte i skole.

Fokus for gruppen er, at børnene får større selvstændighed og blik for fællesskabet. Derfor arbejder vi særligt ud fra samarbejdslege og øvelser, der handler om at forstå kollektive beskeder.

Vi arbejder altid med forskellige temaer. Det giver os nemlig mulighed for at være nysgerrige og fordybe os.

Samarbejde på tværs af klyngen

Vi har et fælles brobygningsforløb under parolen ”Kendskab giver venskab” i Klynge VVKG.

I maj og juni besøger de kommende skolebørn hinanden 1-2 gange hver uge. Derudover har vi mulighed for at besøge hinanden sporadisk.

I maj og juni tager alle førskolebørn i Klynge VVKG på fælles ture. Her lærer vi at holde i hånd, holde rækken, passe på trafikken, og være opmærksomme på hinanden. Derudover får børnene mulighed for at skabe spirende venskaber med de andre børn fra klyngen.

Besøg fra KKFO og skolen

3 gange får børnene besøg fra KKFO’en. Her kan børnene få kendskab til de nye voksne i trygge rammer, og de voksne fra KKFO’en kan blive introduceret til børnene, inden de starter.

En gang før skolestart, er børnene på besøg i skolen. Her tager lærere fra indskolingen imod børnene, som bliver vist rundt på skolen. Børnene har også mulighed for at stille spørgsmål til det at gå i skole.