Traditioner

I børnehaven har vi følgende traditioner:

Fastelavnsfest og Halloweenfest er store hit hos børnene. I ugerne op til pynter vi stuerne, synger sange og snakker om, hvorfor vi holder fest. Selve festen er med fuld udklædning og massere sjov.

MGP-fest er blevet en fast tradition i børnehaven i forbindelse med børne MGP. Her optræder børnene i grupper med en sang efter eget ønske. Der bliver øvet og lavet instrumenter i ugen op til festen, som plejer at være rigtig sjov.

Sommerfest, som ofte bliver lagt sammen med et kreativt projekt, som børnene laver og inviterer til fernisering på.

Julefest, hvor børn og voksne julehygger sammen, der er altid en guirlandekonkurrence mellem Troldene og Elverne, hvilket børn og forældre synes er sjovt og hyggeligt. Derudover går skolegruppen altid Lucia-optog.

Børnenes årlige optræden, som kan være et teaterstykke, cirkus eller noget helt tredje, som børnene bruger lang tid på at øve og opviser for forældre.

Skolegruppens gallafest som afholdes op til, at skolegruppen starter i KKFO. Skolegruppens gallafest foregår altid i huset efter lukketid. Der er discofest og pizza. Vi siger farvel til de kommende skolebørn med manér.