Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skema til handling

En fælles plan

Indhold

Hvad vil vi arbejde med?

Øget fokus på Videorefleksion, praksisfortællinger (Sådan skaber vi overblik), Reflekterende teams, styrke forældresamarbejde, kompetenceudvikling

 

Mål

Hvad vil vi gerne opnå?

Kvalitetsløft, øget bevidsthed i den pædagogiske praksis, større gennemsigtighed på alle niveauer via skriftliggørelse

 

Tiltag og Ansvarlig

Hvad vil vi gøre for at nå målet?

 Nysgerrighed på hinandens praksis, øget fokus på `Den kritiske  tilgang`(Kultur), fælleshed sammen og på tværs, høj refleksion, uddannelse og kursus der er relevant for praksis, skriftliggøre praksisfortællinger, månedlige nyhedsbreve, øget fokus på sammen om sprog, systematik i videorefleksion, lave metodisk systematik i alt hvad der omhandler institutionen, så det bliver et let tilgængeligt og brugbart redskab.

Hvem gør hvad?
Ledelsen.
Alle er ansvarlige. Der kan være opgaver der hører under TRIO, MED, fagligt fyrtårn, sprogansvarlige etc. Man kan få tildelt opgaver ud fra interesse og kompetencer.

 

Tegn

Hvad vil vi se efter for at vurdere, om vi er på vej til at nå målet?

 Når vi let kan finde frem til det, skriftliggjorte, vi søger. Når vi automatisk bruger video-filmning som et redskab. Når vi oplever at alle tør stille sig kritisk til hinanden og stiller reflekterende spørgsmål. Når vi ser, at det man har været på uddannelse i og på kursus med, bliver brugt i dagligdagen.

 

Opfølgning og Ansvarlig

Hvordan og hvornår vil vi vurdere, om vi har nået målet?

Det er en dynamisk proces, vi aldrig bliver færdige med. For at få en sammenhængende evalueringskultur vil vi i TRIO og på personalemøder tage det op 1 gang i kvartalet.

Hvem gør hvad?

Ledelse, fagligt fyrtårn, TRIO sørger for den røde tråd.